Hvis du er ved at opbygge en webshop med lækre produkter eller har startet din egen virksomhed som alternativ behandler, så kan det være en overordentlig god idé at lancere åbningen med en pressemeddelelse. Hvorfor, skal vi se lidt nærmere på.
Hvis du har startet din egen virksomhed eller i gang med en større omstrukturering eller lancere nye produkter eller services, så kan det være en rigtig god idé at skrive en pressemeddelelse med de nye spændende tiltag, så du bedre kan nå ud til dine kunder.
Sådan skriver du en pressemeddelelse
En pressemeddelelse bliver nemlig sendt ud til en masse forskellige medier, som så kan skrive om dit nye produkt eller din virksomhed. Det lyder meget nemt, ikk’? Men – så nemt er det alligevel ikke. Der er flere ting, som du skal holde for øje, når du skal skrive en pressemeddelelse, hvis du gerne vil være nogenlunde sikker på, at den ryger igennem nåleøjet til journalisterne.
Du skal sørge for, at du vinkler din pressemeddelelse rigtigt, så det vigtigste står først. Dernæst skal du skrive den i et spændende sprog og meget gerne med catchy overskrift, som fanger modtagerens nysgerrighed. Det er også en god idé at sørge for at alle kontaktinformationer er korrekte, så journalisterne kan få fat i dig.
Få hjælp til at udarbejde din pressemeddelelse
Hvis du er i tvivl om, hvordan man skriver en god pressemeddelelse, så er der heldigvis hjælp at hente. Du kan henvende dig til et Pressemeddelelse.dk og få alt den hjælp du behøver, så din pressemeddelelse sidder lige i skabet. På den måde er du sikker på, at pressemeddelelsen er skåret og vinklet til på den bedst mulige måde, så du øger dine chancer for at brage igennem muren hos nyhedsmedierne. Det er nemlig ikke en nem opgave, for journalister modtager måske flere hundrede pressemeddelelser om dagen.